fredag, juli 18, 2008

Ketoskuren dygn 3

Det är snudd på miserabelt.

Jag var och handlade på Konsum. Det är som att sända in en abstinent alkoholist på Systemet med uppgift att enbart handla San Pellegrino. Elakt m a o.

Jag kände lukter, jag ville äta direkt ur frysdisken, fylla mina fickor med godis, frukt och parmaskinka.

Men - jag handlade bara åt 4 femtonåringar som är på Gothia Cup-disco och skall utfodras med frukost.

Och så köpte jag hela kaffebönor - till mig själv.

Det är tänkt att jag skall föra ett sånt här liv fram till nästa fredag.

Som det känns nu kommer det att funka till måndag. På sin höjd.

S är söt och god med mig. En födelsedag bestående av tre påsar pulverdryck, 3 liter vatten och fem koppar kaffe utan socker. Så torftigt.

Jag fick fina saker av S. Dyr-deo, pläd och presentkort på Löplabbet...samt... ta-da



Då S vet att jag har "män-i-kostym-ångest" så är ju den här galant kaxig då jag går på mina sällsynta affärsmöten eller mingelevents... a must wear! Tillsammans med jeans och en jobbigt nött kavaj slår den styggt mot Armanimännen i sina bolltofsloafers...

Förvånar mig inte heller om jag drar på mig min lediga linnekostym, kavlar upp byxbenen och tar på en sån där Panamahatt a´la Hannibal Lector och har den här tischan till...det är ännu kaxigare.

Så här nånting...


Slutscenen i "När lammen tystnar" - Hannibal skall "see an old friend for dinner"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine