söndag, april 28, 2013

Rust and Bone

#blogg100 p 95


Såg Rust and Bone igår. En mycket bra film enligt många recensenter. Den hyllas oförbehållsamt utom av GP och Kulturnyheterna, som lägger sig på 3. Ändå ett betyg som brukar betecknas som "Bra"




Fredrik Sahlin, som är något av en favoritrecencent, mest för att där han är lite tveksam, där smälter jag - alltså hans treor och fyror blir fyror och femmor för mig tycker att filmen hellre kunnat heta "Äta, knulla, slåss". Jag är benägen att hålla med.

Till skillnad från Jaques Audiards förra film - Profeten - (och den var otäckt bra) vill den här filmen lite för mycket med mig, och han..boxaren...får jag inte riktigt grepp på. Vem är han? Vad drivs han av? Vad är det som format honom till ett asshole?

Sevärd är den i vart fall. Det var inte svårt att matcha mot Kronér och nån lam kändishockey i 4:an

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine