lördag, april 20, 2013

Ett brinnande lejon startar blogg

#blogg100 p 87


Igår satt jag på tåget. underliga saker hände. Jag lyssnade på Håkans nya skiva och gillade. Mycket märkligt, men han har lärt sig hålla ton. Han sjunger inte falskt. Han skriker inte i falsett. Låtarna upplever jag inte så stulna som tidigare.

Något som kanske var ännu märkligare var att jag pratade med människor. Det är inte ofta. Jag skrattade också högt - för mig själv -  medan jag satt i TYST AVDELNING. Hihihihi...fnnnnmfff lät det, för jag var tvungen att kväva mitt skratt så det utmynnade mer i något som lät astma.

Vad var det då som fick mig att brista?


I Alex & Sigges podcast, avsnitt 46 berättar båda om sina möten med Leif GW Persson. Det är mycket underhållande, samtidigt tragiskt. 

Allt tar sitt avstamp då Alex berättar om en krönika där GW dissar Alex. Så berättar Alex om hur GW och han varit vänner och vad som sedan hände. Just den storyn fick inte mig att skratta, men det visade sig att Sigge hade en liknande erfarenhet. Jag rekommenderar verkligen att lyssna på detta. Det är både bra berättat och fyllt med en stor portion humor. Samtidigt finns det en svärta i det här och ett bakomliggande allvar kring människans (GW:s) beteende som utifrån berättelsen är märkligt och hårresande. I länkarna nedan kan du lyssna om du har Spotify. Annars kan du ladda ner hela avsnitt 46 gratis från iTunes här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine