söndag, juli 05, 2009

Kurt i Kurtby


Har ett gudbarn på sex år som jag försöker fostra. Det går så där. Hon lyssnar inte på mig. Försöker påverka genom att förse henne med litteratur som hennes favvokusiner kan läsa för henne (mina döttrar, alltså).

Det går bättre. Och nu har turen kommit till Kurt i Kurtby. Tidigare har Erlend Loe skrivit Kurt och fisken, Kurt blir elak, Kurt Quo Vadis och Kurt kokar skallen.

Kurt är truckförare och vill bara köra truck. Så när hans chef Gunnar kommer och kräver att Kurt skall ha semester säger Kurt att han inte vill. Det blir alltid rörigt när han skall ha semester. Kan inte bara Gunnar ge honom fem minuter...och låtsas som om det är fem veckor? - Nej, säger Gunnar. Då kan jag hamna i fängelse. Iväg med dig nu Kurt. -Very nice fågelbajs, säger Kurt bakom ryggen på Gunnar.

Kurt går hem till sin familj som består av fru och tre barn. Dom drar lott om vart de skall åka på semester. Bud - minsta barnet vinner - och de skall åka till Finland och Mumindalen, men de kör vilse. Ramlar ner i en älv med trucken dom åker i och hamnar på taket där det finns en kanot så dom kan åkavidare på vattnet.

Efter tre veckor har dom blivit håglösa och jagade av vargar. Dom kommer till Kurtby och där finns Kirsti Brud och Pingiskyrkan. Dom har ingen präst. Han har polisen tagit. Kurt har fått skägg och heter rätt, så han blir ny präst...

När min yngsta dotter högläste det här på stranden igår (40 första sidorna av 128) skrattade jag högt flera gånger. Hahahahahah... hihihhi... nähähähähähäääää. Så lät det.

Skratta du med, ihop med ett barn i åldern 6-82 år.

Reblog this post [with Zemanta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine