måndag, juni 30, 2008

Lissos

När jag åker utomlands vill jag oftast bara softa. Softa är att ligga och vräka sig på en strand där det är lugnt, skönt och ostört.

Att ligga bland blekfeta svennebananer med bermudashorts fastväxt vid solstolar som ställts upp på hitleristiskt manér är inget för mig. Att umgås med nakna tyskar som solar med stickor mellan skinkorna (jo... jag har sett det... hemskt) för att få en fin solbränna i stjärtskåran är heller ingen hit. Kan jag få nåt mellanting, bitte?


Perfect for walrussofting

Och visst - den finns. Gialiskari beach. 4 km utanför Paleochora. Om du följer länken så ges all info där.

Men - givetvis skall kulturen ha sitt. Och kroppen. Så S o jag tog oss till Sougia och gick sedan till Lissos. Efter en timmes promenad längs en ravin och en platå fick vi denna belöning...

Look who's talkin' now!




På knackig engelska...för att... för att... äh, det bara blev så. Och som antyds i avslutningen... Jo - 15 minuter senare så låg jag lättjefullt och plaskade i vattenbrynet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine