tisdag, april 02, 2013

Från Vintersvullo till Midsommardröm...

#blogg100 p 69


Eftersom de senaste inläggen handlat om 80-talets första hälft kommer här ett till. Uppkommet ur ett kort som en FB-vän la upp för några dagar sen.

Titta här:

Johan, jag, Ulrik och Isaksson (Sten? Stig?)

Andre man från vänster, den svullne utan mössa, är jag. (Du kan även fundera på om jag föddes med tre armar...)

Vi är taktikgrupp 2 D från Kompaniofficersskolans kurs för blivande kompaniofficerare, årskull 81/82. För övrigt den näst sista there was. 

Därefter kom hela området utmed Dag Hammarskjölds väg i Uppsala att omvandlas till de bostadsområde det är idag.

På bilden har vi lämnat Uppsala och är i Hemavan Det är mars 1982. Vi bodde på FBU:s gård där uppe. I 14 dagar skulle vi lära oss att föra trupp i fjällterräng under besvärliga förhållanden. För att utmana mig själv såg jag till att vara full på kvällarna och bakfull på dagarna då vi hade anstränga. Det var ett slit kan jag säga.

Och när jag ser bilden på mig, det sprit- och hamburgersvullna nyllet som modellerats efter ett halvårs osunt liv i Uppsala är det inte så konstigt att vi var några som i början av april -82 startade projektet "10 kg ner på 30 dagar". 

Det lyckades. Det var lätt att gå ner i vikt på den tiden; ingen alkohol, ingen mat förutom frukost. Och så massa pulver. Lätt & Mätt hette det och smakade fan. Men jag blev tarmsmal och kunde visa upp en helt annan kropp några månader senare.

Me - to the right -juni 1982

Starkt jobbat, visst? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine