tisdag, januari 29, 2013

Pappvitstips

Var och så Johan Glans på Konserthuset för några dagar sen. det var 90 minuters svår magplåga. Sällan har jag skrattat så mycket under så lång tid.

Hoohohoho...hahhahahah..Moahahahaaaa lät det. Ofta

Några passager var riktiga höjdare i min humorskola. Bland annat när Johan kom in på Pappavitsar.

Han förklarade hur det var förr så här... "Ja, ni vet...när far kommer förbi i köet och säger Här var det glass...i stora lass. Eller Spagetti...spagotti."

När han sean drog pappavitsandet till nya nivåer och nutid;

"Tänk dig att du är på restaurangen och pappamässigt skall betala notan. In kommer servitören med en kortdosa där du för in VISA-kortet och knappar in belopp och kod, men istället stoppar du i kortet, trycker lite random siffror, lyfter dosan mot örat och säger; Hallååå...banken?

Sånt tycker jag är oemotståndligt kul Så oemotståndligt att jag kommer att göra det IRL. Sån' är jag...

Vilket nummer är det nu till Banken?

Update; Var på Resturang Räkan med jobbarkompisar måndag kväll och fick tillfälle att praktisera. De fyra i mitt sällskap gjorde ingen stor sak av att jag försökte ringa med kortläsaren. Jag fann det som om de närmast såg det som ett naturligt beteende från min sida. Troligen är jag redan från början dömd som ett wacko i deras ögon...

1 kommentar:

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine