onsdag, februari 13, 2013

Politiskt korrekt - en strävan?

#blogg100 p 23


När dog rebellen i mig? Den punkiga och trasiga attityden? Motvallet?

Redan i övre tonåren försökte jag göra uppror mot politiska strukturer - på mtt sätt. För det är ju så - när en mexitegelvilla i Uddevallas yttre krans är fortet mot omvärlden - och inte en hyreskasern i Rågsved, då blir anslaget ett annat.

Halvmesyrer var mitt signum under tonårtiden. Illa länkade hybrider i markörer och beteenden. Punkig och rebellisk vit armépäls... och så en blå moppehjälm på det. Vad sänder det för signaler? Gärna revolution... men försiktigt? Indisk skrynkelskjorta med skoltröja från Catco utanpå, Bowiefrisyr och en HoolaBandoolalåt på tungan...på väg till en centerstämma. En tänkt journalist/musikerkarriär som slutade på en kaserngård. Stadd i uniform, gapandes på beväringar i några år - och sedan var uppstudsigheten  nedtonad. Istället marinerad i alkohol, missnöje och förlamad längtan efter frihet.

Idag - sakta återvunnen självständighet, fri att tycka och göra lite mer som jag vill utan belastningar av dåligt samvete, bakfyllor och ångestdriv - göra jag Kung Markattas PK-test efter att ha läst Ulrika Goods bloggpost där hon kanske mest fokuserar på det reklammässiga värdet av kampanjen och frågar sig om testet möjligtvis kan reta upp människor.

Det är märkliga markörer som ger mig mina PK-poäng, och jag tar det hela med en klackspark.

 Dramaten och Göteborgs Centralstation är tydligen goda PK-markör (till skillnad från Oscars och Arlanda?)

Hade förmodligen fått ännu högre poäng om jag varit kvar i gruppen Vita kränkta män - men se den gick jag ur då den la ner och samtidigt meddelade att de nu skulle finnas på alliansfrittsverige.nu istället.
Då rann sinnet till. Genusfrågor blir för mig omöjliga att dela in i höger o vänster. Istället har jag nu gått med i  gruppen JA till Trängselskatt i Göteborg och detta borde väl få mitt PK-värde att nästan ta guld i redighet?

Sedan kan jag undra över vad Eckart Tolle har med PK att göra. Och Solsidan.

Det bästa är att jag genom att göra testet fått ett träd planterat. Det är väldigt PK. Gör det du också. Bli mer PK - det är fint att vara PK - så länge du gör gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine