måndag, februari 18, 2013

Från mosstroll till hästmule

#blogg100 p 28

En facebookvän la upp det här klippet för ett par dagar sen. Igenkänningsfaktorn  är hög då jag anlagt marathonskägg och haft andra skäggprojekt. Var till och med iväg på Skäggbloggens fotodag i Göteborg och blev förevigad.



Det här klippet är i alla fall Gillettes sätt för att motverka skäggtrenden. De har ingen effekt på mig. Här nedan kan du se det som fått mig att gå slätrakad i över ett halvår.

Dermalogica har fått min rakning att bli något av en erotisk upplevelse (Nej, jag är inte sponsrad eller betald för att skriva detta)

De har några grejer som gör att min hud blir len och hästmulemjuk. Främst deras Pre Shave guard
som på något mystiskt sätt får skäggstubben att minta till sig, resa ragg och öppna porerna. Sedan deras Soothing shave cream som baddar in haka o hals i en mjuk gegga där hyvlen löper lätt och inte river eller sliter nånting. Det är som att smörja olja på en manet. Slutligen, efter avsköljning och lätt torkning; Post Shave balm. Ahh... där satt den. Huden svalanar av, bebismjuk och gosvänlig.  Om man vill lyxa till det här och göra rakningen till en femstegsraket så kan deras Daily scrub vara bra att börja med. Och... när Post Shave Balmen lagt sig och sjunkit in i huden kan du ta Daily defense block passar bra på vinterhalvåret eller Multi-active toner

En resa där jag har gått från tvål + random billigt raklödder + Schick Super II till att bli en konnässör inom ansiktsrakning... i alla fall om jag jämför med mig själv bakåt i tiden.

Det här är grejjer som kostar. Just nu - när pundet är så oförskämt lågt -  finns det en brittisk bra e-handelssajt där du kan fynda - ingen tull eller konstiga avgifter tillkommer. Att köpa upp sig på de tre nödvändiga produkterna (de jag nämner inledningsvis) går loss på 700 kr, lite mer om du väljer en svensk.Kolla prisjakt, så fattar du. Låter mycket...räcker länge och det är värt njutningen. Numera önskar jag att min skäggstubb skall växa lite fortare, så att jag kan får en välbehövlig hakonani för mig själv.





 
En försiktig starter - för dig som vill testa. 450:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine