onsdag, oktober 28, 2009

Min favorit

..han jag hyser sån delad, dubbel och motvillig beundran inför, men som jag aldrig läst.

Skall försöka - men är rädd för orden... orden som kommer att dränka hela berättelser.

I sitt senaste alster levereras aforismer på Ranelidska. Ikväll skall han vara med i Babel.

På bokens omslag finns ett aforismexempel, som jag inte vågar återge ordagrant, för då tar jag en bit av Björn, tror jag. Där skriver Björn att hans språk är ett genetiskt monogram, som endast skall existera i ett exemplar i världen.

Kan meddela att min yngsta dotters första novell äger samma öde...

Dessutom saknar jag förmågan att stoppa mig själv här och nu... blommar ut med samma språkliga friska doft;

Havet är min moder - den blöta kyss jag stigit ur och min röst är den krusning på vattenytan som får vågor att skvalpa, båtar att gunga. Drick mig, ty du är den som skall få mitt skum..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine