torsdag, mars 20, 2008

Det kom ett mail till...

Om alkoholister så har jag en bror med sambo som dricker sprit varje dag. Jag som syster kunde göra kanske något, men vad så fall? Jag är ingen trollkvinna som kan trolla bort allt elände och hemskt. Men jag tänker så att även små djur tar vi mer handom än en alkoholist, varför är det så? Personen som dricker konstant och hela tiden kan inte komma själv ur sin situationen, han eller hon behöver faktiskt hjääälp! Hur kan jag göra min insats?

Nemo säger;

Jag ber att få hänvisa till detta blogginlägg, som besvarar vilken insats du kan göra. Att svaret i sig är riktat till en kvinna som har/hade en kärleksrelation spelar mindre roll. Hanteringen är densamma; du tar hand om dig och ditt medberoende. Alkoholisten får ta hand om sig själv - men kan väckas till insikt genom konfrontation och konsekvenser. Det skall vara jobbigt att supa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine