fredag, september 23, 2005

Att vara lenrimmad...

Imorgon är det dags för Lidingöloppet.

I år håller jag mig i kulisserna och ägnar mig åt Powerwalking på hemmaplan. Terrängen kring de burgna på den kuperade ön i Tjockhult får de långnästa spindelmännen o en o annan baconstinn intellektuell härdsmälta ta hand om...

Du ljuger... så kallades en eremit i min hemstad. Som små var det sport att gå till "Du Ljugers" lilla hus och ropa på gatan.... Du ljuger, du ljuger.... tills den gamle mannen uppenbarade sig i vredesmod.

Varför vi gjorde detta har jag glömt. Det var något vi gjorde...ungefär lika naturligt som att kasta gris eller spela landhockey.

Senare fick jag höra att "Du ljuger" dött...ihjälretad i Göteborg. Har på senare tid fått reda på att öknamnet kom från någon rättegångshistoria där han blev friad eller fick sin sonfriad påg vittnesmål kring någon trafikolycka.

DAGENS BILD: Frukt på fat..lite sensuell uppstickare i bakgrunden
















RS...hairy as hell

1 kommentar:

  1. Ååh, frukt..barhet. runda, fasta, samftiga, hmmm. Tur man inte är tupp - de har ju inga händer. Konstigt, njää - hönor har ju inga bröst.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine