tisdag, januari 06, 2009

Stenmarksförsök

Den trogne bloggläsaren har sett mina tafattheter på juldagen och senast en tveksam bild från den 3 januari i år.

Bilderna emanerar från ett besök på Nationalmuseum. S och jag var där under Luciahelgen och jag fastnade för de holländska mästarna. Secka tavlor! Som gjorda för att sätta pratbubblor till. Så respektlös är jag inför konsten. Jag ser en tavla som ett utkast. Något att sampla ifrån. Göra en twistad remix.

Det funkar ju inom musiken, så varför skall det vara så skitnödigt när det gäller konst?


Reblog this post [with Zemanta]

4 kommentarer:

  1. De var ju skitbra! Jag trodde det var "äkta" Stenmarkare...

    SvaraRadera
  2. Äsch...*tar på mig Jantehatten* tack för din feedback. Det kommer någon till inom kort. *tar av Jantehatten igen*

    SvaraRadera
  3. Bränn upp Jantehatten. Det där var bra.

    SvaraRadera
  4. Anjo - den är vaporiserad.

    Ersatt med stormhatt, cigarr och promenadkrycka samt en högmodigt belåten min

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine