tisdag, januari 13, 2009

Bloggrulladen

... idag med kvacksalvarparaden... ( hette i sin första utgåva "Bloggrullatorn") blir min andra och sista bloggrullegenomgång på ett bra tag. Jag skall förklara varför imorgon.


Är en ny bekantskap i rullen. Inte så konstigt, för bloggen har bara funnits sedan nyår. Den drivs och tillverkas av Navid Modiri som portalfigur. Första gångnen jag uppmärksammade den mannen satt han och ledde filmkrönikan med en kvinnlig partner. Då störde jag mig på att hans frisör uppenbarligen använde yxa istället för sax, samt att Navid använde Pinoccios scenkostymer, framhängda av nån limsniffande stylist. Tråkigt - för karln' är ju snögger... och han bevisar med sin blogg att han är rolig och kreativ. Nu har han gjort de utseendemässiga förändringar som var nödvändiga för att jag skall ta honom på allvar. Läs om allt du behöver veta för att starta en blogg. Det är guld. Hela redaktionen är värd sin etta på bloggportalstoppen i Göteborg


Vet att sjunga rätt vaggsång. Respect! RastafarI, ever livin', ever lovin' I and I,

Är ny i rullen - men är en man som kretsar kring Olskroken insvept i surrealism.
Här är han på utflykt i Skatås. En god surrealist - eller så äter han för starka mediciner... men jag tror på det förstnämnda.

Har under en tid repriserat sig, men är nu bloggilsk över de nya träningsreglerna som amerikanska hälsovårdsmyndigheter har rekommenderat.

Också en ny bekantskap och en blogg som jag inte riktigt har förstått. Men det är mycket GI. Och däremellan en blogg som skjuter in sig på allt möjligt. När Björnnästet sköt på Reinfeldt och F-kassan samtidigt blev det drag i spjället

Drar ner brallorna på TV4 och kammar Robert Wells...fast inte medhårs

Börjar röra på sig efter en tid i bloggdvala. När Hasse muttrat lite ryckte det till ordentligt.

Är i repristagen. Har fått tarmvred, stackarn. Läs för all del posten om C J de Geer. Det är höjd. Hög höjd

Berättar om sin lunch med mig. Det var en synnerligen god lunch och ett gott möte

Lämnar för tillfället dansbandkostymernas förgiftade värld och djupdyker ner i konceptklassisk tysk art-porr-neo...nånting. Tyskt - det är bara förnamnet
Har klara I-landsproblem i valet av semesterort. Nemo önskar givetvis lycka till och hoppas på en lösning i rätt riktning. (Söderut)


Har flaggat för dokumentären Livspusslet. Bra. En mycket bra dokumentär. Värd att se. Om du har tid ;-) Repriser:
SVT2 Torsdag 15 jan 2009 kl 15.55
SVT2 Lördag 17 jan 2009 kl 13.50
SVT24 Lördag 17 jan 2009 kl 21.00 Finns även på SVT Play (lite trailers innan)

Svarar på svåra livsfrågor. Utklarande, seriöst och rättframt. I sann narcissistisk anda väljer jag att plocka posten där jag får svar på den fråga jag ställde. Igår kom en post om hur Lisa med z trasslar in sig.

Har funnit ut att combon Tobbe Trollkarl + SATS inte har något gott i påsen. Eller hatten
Snaskar vidare. Här har han en strävan att bli tysk porrfilmsskådis. Han missar dock att mustaschen bör förlängas med minst 3 cm på vardera sida och obönhörligt peka neråt.

Är precis som 365 saker en ny bekantskap. Hon skriver böcker som sägs vara roliga. Det är lätt att tro på. Läs hennes IKEA-inventering. Den är fööör bra.

Skriver om en kompis pappa som tyckte att Sagan om Ringen var...."lite orealistisk" och lite annat om film som inte håller.


Reblog this post [with Zemanta]

3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig reklam du gjort för mig och mina böcker. Tack!
    Mejla mig din adress på fiffi@fegus.se så kan du få ett recensions-ex om du vill ;)

    SvaraRadera
  2. Heeeey. Jag valde faktist kläder själv. Pinoccio? Menar du att jag inte är en riktig pojke? :-)

    Kul att du gillar bloggen. 365 kommer att växa som projekt. Det är mycket inplanerat för framtiden, workshops, evenemang och spridning av budskapet i bloggen till andra instanser än bara nätet.

    Med värme / N.

    SvaraRadera
  3. @ Navid - jo jag inte bara tror - jag vet att du är en riktig pojke, det var några hängslebyxor och en vit skjorta i kombinationen med din frisyr som gjorde det svårt för mig att höra vad du sa.
    Det blev för mycket fokus på det.
    Ett problem som givetvis ligger hos mig och som är förändringsbart hos dig, om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine