torsdag, september 20, 2007

Om tillståndet i Landala Heights

Fick mail från trätobrodern Prof Coma...han som skulle varit Filip...om han o jag var Filip o Fredrik

Bror,
Är det nervikning på gång eller ligger du i en ugl-skåra någonstans.
1. Vad tyckte du om mina tyska trädgårdsbilder?
2. Vad tyckte du om Ulf Lundell i tecknad form?
3. Finns det ngt att kommentera?
4. Skapar ledigheten en slapp attityd?
Rättning mittåt!


Låt mig säga så här... och ta det i ordning, jo igår var jag i UGL-skåran och fick mycket matnyttigt till livs om anknytningsteorier.
Läs även mer HÄR

1. De tyska trädgårdsbilderna måste ses i sitt sammanhang - jag lägger ut hela kittet här....



Det är höst i de gröna häckarnas helvete...


There's some serial going on...




Sublimeringen slutförd....



En undertryckt längtan...raserad anknytning, mönster D

2. Lundell i Myggan...ja hela Myggan var en lagom corny serie...inget jag kommer att tokglo på framöver, men Uffe som Speed-dating arrangör...jag log.

3. Huruvida det finns något att kommentera - ja... den hänger ihop med 4:an...det finns en slapp attityd...men det vågar jag väl inte skriva? Då kommer min A-kassa och skickar djävulen på mig med knallande pistoler och laddade gevär. Järnladyn har hudflängts av Alfakassan och jag gör allstå bäst i att hålla tand för tunga då det gäller mina aktiviteteter...men ett inlägg om det är på lut endag - då energin tillåter.

4. Har låg ilske-nivå just nu... det blir inte så mycket att kommentera som upprör mig på riktigt. Jo... igår på Sthlm C. Tåget går om 8 minuter. Magen skriker. En Nemo med lågt blodsocker är som att möta två dobermanns i en stor villaträdgård. Utan munkorg. Det är bara två för i kön. En svettig snickare, med verktyg hängande utmed hela krroppen. "En hamburgare, säger han. Halar upp ett KORT... och skall betala. Ett KORT för ett köp på 10:-. Jag mellanbryter. Nästa kund; söt tjej med rullväska. Handlar en kit för 49:-. Betalar med KORT. Får visa leg...tar fram ett PASS... alltså...vad är meningen? Se for the f%&/ till att ha cash på köp under 100:-. Eller ni som driver rörelse. Gör ett fett påslag med låt sig.... 50:- för kortköp under 50:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine