lördag, september 08, 2007

Grooming

Du ser mitt högra ögonbryn...snyggt hissat,va? Pannans rynkor ser ut som ekvidistanskurvor på en fältkarta i skala 1:20000. Skulle t o m kunna tatuera in en liten orienteringsskärm där... chict.

Nå... det handlar om grooming. Metrosexuell puts, alltså...inget scrollande efter mina döttrars kompisar på nätet.

Mina ögonbryn skulle - om de fick växa fritt - starkt påminna om det här exemplaret:




Jag har istället börjat ansa... det hela startade då jag fick en "männens skönhetsbehandling" på Gilda School. En märklig upplevelse. Och ond. Innan flickan som skulle noppa och klämma mitt ansikte frågade hon; "Brukar du tömma dig själv hemma..." Vad svarar man på det...?

I alla fall fick jag en snygg form på mina bryn...de undslapp det där Lejonborgska silkesmasksutseendet.

Sedan dess har jag brottats med dem. Rätt vad det är kommer det ett markerat tjockt tagelliknande strå ut ur den i övrigt lensträva massan av ögonbrynshår som förstått att rätta in sig i ledet och ligga snyggt och hålla käft.

Dom här små löliknande stråna poppar ut...ibland känns det som en suturtråd är inbegripen i att bygga min ögonbrynsform.

Att vara fåfäng gör ont...att Dressmanförslappa groomingen gör kanske inte ont...men tanken på att S kommer på att hon kan hjula runt mig i lägenheten som dammuppsamlare lockar inte heller...

Löajö..it is



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine