tisdag, maj 26, 2009

Spotified - v 922 Love and Theft

Cover of ""Love and Theft" (Lim...Cover of "Love and Theft" (Limited Edition)

Bob Dylan – Love And Theft
gavs ut 2001. Ett år som för alltid kommer att markera ett tungt vägskäl. Egentligen har jag djupat såpass mycket i en del av det året redan, så det finns inte så mycket mer att tillföra kring det sista halvåret. Däremot var sommaren 2001 omväxlande mörk och ljus. Det gick mycket i vågor då. Manodepressivt tillstånd, framkallat genom påfallande högt alkoholintag är en beskrivning som jag lätt köper.

I ett av uppåtskoven satt jag och laddade ner musik på Internetz. Jag hade lärt mig Bearshare och trollade fram CD-skivor med Roxio CD-creator. Detta var pre-mp3:spelare. Bara så du vet...

Ett av de album som jag fiffade till var Med eget omslag enligt en mall som följde med i CD-creatorprogrammet. Skittufft då, görfult nu.... men det gör inte så mycket. DÅ hade jag skoj och min skaparglädje visste inga gränser - tänk. Att kunna göra EGNA skivor. Så jag satte ihop egna kit. Blandband hette det ju förr - nu hade jag plötsligt egen "Absolute Sommar" och massa annat läckert att värma stereon med. På CD.



Eller som här - ett annat Bob-album. Ja, ja... åter till Love and Theft. Ett rakt igenom glimrande alster. Har dock lite svårt för spår 6 - Floater. Det är gnissligt och jag har kommit på mig med att instinktivt trycka mitt feta gossfinger på ffwd-knappen eller redigera spellistan i Spotify för att undgå skiten. Jävla Bob. Men annars gillar jag dig. Massor.


Reblog this post [with Zemanta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine