söndag, september 07, 2008

Lotta, GP och sporten...

Ständigt denna Lotta!

Det har gått nåååågon dag sedan början av april som Lotta Schelin INTE varit omnämnd i GP.

Ofta slås det upp stora rubriker kring någon match som Göteborg spelat. "Lotta följde matchen från läktaren" eller nåt. Det är fokus på Lotta. Inte på de som faktiskt spelar.
Rekordet slogs nog i GP den 5 sept. "Inte bara Schelin blir proffs" I själva artikeln fanns inget i övrigt som hade med Lotta att göra. I gårdagens GP 6 sept talar det mesta för sig själv. Fett reportage, bild på halva förstasidan och 2 sidor varav en helsidesbild i färg på sporten, del 2. Om vad? Om något som ännu inte hänt...Lotta har flyttat till Lyon. Hon har inte börjat träna. Inte spelat . Nada. Vad har det med sport att göra?

Jag är inte missunnsam, men jag frågar mig mig vad fokuseringen står för. Och vad det sänder för signaler till övriga aktiva. De som faktiskt befinner sig på planen.

Lottafieringen. Hypen och framlyftandet av damfotboll i kepsarnas och Glennarnas rike. OK. Jag är med. Men håll det på planen. Inte utanför. Please...

Jag har nu stark förskottsoro kring rubrikerna;

Lotta äter snigel

Lotta smörar baguette

Lotta får en krycka

Lotta på bänken

Lotta tar timeout

Lotta åker hem


Påminner om Kitty-böckerna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine