lördag, september 06, 2008

Hemma i Göteborg

Ahhh... efter en vecka i Stockholm, med en final på 3-4 timmar i Sth city var det skönt att komma hem.

Det var lite som att komma"From Hell". Det började mycket osmidigt med att jag ville vara trevlig och morsk på samma gång.

SL Center. Smaka på det. SL Center.

I Göteborg har Västtrafiks Tidpunkten försäljningsställen på tre platser inom krypavstånd. Det är i jämförelse ett servicegrepp som förtjänar honnör.

SL Center. Ett hål i väggen. Fyra kassor. Två bemannade. 50 före mig.
Jag skall lösa in en remsa. En remsa papper som stämplas. 2008. Välkommen SL. Välkommen till verkligheten. Och grattis alla Stååååkhååålmare till en ond organisation. SL suger i John Holmes-format.

Min gamla remsa (som jag köpte i november förra året) gäller inte längre. Jag hadeköpte biljett vid Brommaplan och fick tipset att lösa in min gamla remsa på SL Center.

Då sågjag framför mig en stor och inbjudande kundtjänst med soffor, kaffeautomat och en räcka med 10-15kassor. Betjänade av motiverade och ivriga SL-anställda. Ett hål i vägen.

Efter 30 minuter var det min tur.

Nemo: Ja, hej, alltså.... den härförköpsremsan har gått ut. Jag vill gärna lösa in den.
SL-tjm: Jaharu...då ska vi se, hörru....näserru...den är stämplad, så det går inte serru....
Nemo: Men...va... det står ju att ni löser in den.
SL-tjm: Det gäller bara helt oanvända remsor som inte har stämplats alls .Men du kan köpa en ny remsa som kostar 180 och då är den här remsan värd....nu sk vi se hörru.....hmmm...120 bagis.
Nemo: Så jag skall alltså betala 60 spänn för att bli av med en remsa som jag vill lösa in? Och detta har jag väntat 30 minuter på att få höra. Grattis Nemo! Grattis världen! Grattis SL till utnämningen "Världens bästa kundserviceföretag - ever"
SL-tjm: Jaha...hahah... ja, hade jag fått bestämma så skulle du kunnat få lösa in remsan till delbetalning för månadskort, SMS-krediter eller vad som helst.
Nemo: Pengar...kanske?
SL-tjm: Nja, hörru...det är väl att dra det liiiite väl långt?
Nemo: Ha en underbar dag.... hej då.

Min värdiga avslutning kom sig av att jag var mentalt uppfylld efter en genomgod UGL-vecka påSkytteholm ute påEkerö.
Sedan reste jag tunnelbana i mild vrede till Östermalmstorg för att gå på Stureplan och bara känna in atmosfären. Det gjorde jag i en kvart och plötsligt kändes t o m Lasse mer rätt.



Och då måste något vara väldigt fel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine