lördag, juli 21, 2007

Korta byxor, korta ben

Har nu sett dom på stan hela veckan - med följande gemensamma attributs;


  • långshorts/piratlängd

  • korta, tjocka ben

  • sportryggsäck

  • godmodig uppsyn

Undrade voffö Avenyyyn plötsligt var befolkade av PG-män...sen fattade jag - fotbollsfarsor! Bland Gothia-kidseflockarna av färglada syntettröjor travar de frejdigt omkring med sina små taxben och ryggsäcken slängadne över axeln.. beredd att mata sin avkomma med Snickers eller langa sportdryck...


Precis som kvinnliga porrstjärnor har sina magväskmän i släptåg (jo, jag har läst Jenna Jamesons biografi), så kommer en fotbollstrupp alltid med ett släptåg av back-office-staff....


På 90-talet bodde jag granne med några ex-fotbollsspelare. dnacka om att dom vart servade upp i vuxenåren... sporten - prestationen - deras fäder (och förallandel deras mödrar oxå) måste ha varit deras främsta fans... på gott o ont - dom visste inte hur man stängde ett kylskåp, bytte en lampa eller klä sig för en kväll på stan. det var liksom mysoverall o keps i alla lägen - och sportskor.


Åter till PG-männen... jag undrar hur det kommer sig att alla är små och satta... var är relä-farsorna?


Jag tror att relä-farsorna har gjort sitt på plan - taxbensmännen var de som harvade runt och blev "sist valda". De hittade en storväxt kvinna att ingjuta sina lika rundhylta spermier i - i hopp om att revangera sig med en ättelägg i klass med Zlatan... ack... men de ser så glada ut... klart...det är fotboll - hela veckan lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine