fredag, juli 20, 2007

Kill!... Kill! Wettergrens... Kill!.... Kill!!

Det är inte ofta jag lackar ur i efterhand. Reptilhjärnan brukar slå till på stört om det är något som misshagar mig... men igår falerade jag kraftigt.

Som en följd av mina kolossala försäljningsframgångar på jobbet har jag inhystat två trisslotter, fyra biobiljetter och ett presentkort på... japp - Wettergrens... yaeh...Wettergrens... de kommer att gjuta sotdöden som skivhandeln om de inte skärper sig.

"Ta fyra pocket - betala för tre" - glimrande. Jag stolpade in och plockade anfått till mig, Roman om Kokain, Solstorm, Violinisten samt Drömmaren och sorgen...smutt och lagom kulturellt för att vara sommar. Nöjd över att fått tag på sista ex:et av Roman om Kokain gick jag till kassan.

-Det blir 193:- sa GudrunSjödénkvinnan med sitt långa hår i galleristuppsättning. De stora ringarna i öronen vajade osäkert och den turkosa ögonskuggan såg seg ut i lysrörsljuset...

-Men, du skall väl räkna av en bok, sa jag.

-Det är gjort av kassan, svarade hon med näpsig uppsyn.

Det visar sig attt Wettergrens tar 60-70 kronor för en sketen pocket... jag kommer aldrig... aldrig gå dit och köpa pocket igen... aldrig mer. Ta 4 betala för mycket för tre...så borde de uttrycka sig...

Hittade idag TRE nya fräscha pocket för 49:- på Bokus (Den som vässar vargars tänder, Motecore: en unik tiger och Olycksfågeln) alltså TRE för 49:- - frakt 19:- tillkommer - 68:- spänn för tre pockets... NOW we're talkin..



kill...kill!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine