onsdag, april 11, 2007

Hornbach-horror

En blodig näve som håller en gatsten... hmm... minnen från kravallerna 2001? Nope, "det enda som räknas - det är proschäktet!"

Jag njöt av Johanna Almers krönika i GP nu i helgen - den handlade en del om könsmaktsordning...

I tyskens byggbibel är det ett murande o sättande, sågande och skyfflande. Det läggs gång och staplas frön, klyvs balk och bultas vägg. Dom river rör och bryter golv och emellanåt kopplar en allvarlig PG-man av på åktraktorn


Eftersom jag för egen del gärna etiketterar mig som "...aldrig skulle sysselsätta mig med, eller lägga mertid på döda ting - istället berikar jag mig med andligt välmående genom att intressera mig för min egen och andras själsliga utveckling, läser böcker och ser på film... ja, en sorts intellektuell o proffisionell medmänniska...lite självgod och überfettigt trevlig i mina bästa stunder.." så ryggar jag bakåt åt allt som minner om åren i "De gröna häckarnas helvete". Fastighetsägande med tillhörande omvårdnad faller tungt och igenom... skall aldrig igen... intalar jag mig.

Själv har jag en teori... ivrigt supportad av Prof Coma om att alla arbetsmyror i rutiga flanellskjortor; de som inför semestern utbrister; "Äntligen - nu skall jag riva sönder ett badrum och kakla nytt" bara ägnar sig åt sublimering.

Slutsats; ju snyggare trädgårdsgång, ju fler gnomer i rabatten och ju fläskigare verktygsbod som PG-mannen stoltserar med - ju mindre kan han kalla sängkammaren för hobbyrum och sängen för snickarbänk...

Bara på pin kiv.. och för att kittla mina nerver så har jag nu Hornbach-trudelutten som SMS-signal... du laddar ner den HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine