måndag, april 09, 2007

Att möta Lassie

Bloggurun Sigge E skriver på Bokus om 35 Lassiemöten. Alltså - 35...pjuu... det är svårt, det där...

Har jag ens stött på några glada oväntade fyrar i livet - som jag minns...

Jo--- några stycken.

1. Jag har sett Michael Caine på Ios 1984, semestrande med familj.

2. Jag stöter Ragnar Strömberg i Landala, nästan varje dag...han bor typ nästan granne med mig - och han är stor och röker pipa och hörs när han talar på Konsum.

3. Jag har vart på Orups Guldskivefest 1989...då han var het som fan och det var som att vara på en kennel...satt mittemot Anders Glenmark (nice) och hans fru (niceare) och skojade med Håkan Södergren och hans falsksång i "Okey, nu tar vi dom..."

4. Kitty Jutbring har jag hållit på att cykla över i en backe på Karl Gustavsgatan

5. Claes Ericsson i Galenskaparna har dragit loss mig ur en snödriva med sin jeep. (Jag satt i en Volvo 744)

6. Ingvar Oldsberg har tjoat glatt på mig några gånger runt Vasaplatsen

7. Jag har pratat med Ulf Lundell - i samband med signering - om min vän Prof Comas behov av inre stöd. "Med hopp om bättring" skrev Uffe i dedikationen till Coma

8. Jag satt snett bakom Loket på ett flyg till STH 1995. Han hade Bingobrickor i fickorna och pälsmössa med öronlappar på huvvet. Kort var han också

9. Sven "Plex" Petterson har skottat iväg ett använt tuggummi mot mig på trappan av Folkets hus i Uddevalla 1983.

10. Jag har varit på samma spinningklass som en av systrarna Graaf (tror det iaf...)

11. I Los Angeles har jag snubblat över Peter Holm (han som var gift med Joan Collins) 1988

12. Stefan Sauk m flickvän har suttit bredvid vårt bord på Slussens pensionat juli 2003

13. På Café Opera har Björn Rosengren o jag delat pisseränna, 1996

14. I Grand Hotels Bar hamnade Björn Borg o jag bredvid varann en tumultartad helg, mars 2000...men vi snackade typ inte...vad skulle det vart om? 15-Love?

15. Emrik satte sig vid mitt bord på Klara sommaren 1999..men han tog fel på bord och flyttade.

16. Sören Holmberg har glott ilsket på mig vid Sprängkullsgatans livsfarliga övergångsställe..jag var nära att cykla över honom med... (se p 4.)

17. Jag har suttit mitt emot Sara Sommerfeld en hel tågresa, Båstad - Göteborg, april 2004. Hon fick låna en tidning av mig.

Halvvägs.... Lassiemötena är kanske inte slut, men syns oerhört poänglösa... avbryter här för insmörjning av kropp i sesamolja, tänder rökelse och softar vidare i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine