söndag, april 01, 2007

Bobblogg

Bob is comin' to town... och vad är så märkvärdigt med det? Jo, för min del innebär det att det förhoppningsvis blir tredje gången gillt som jag får se en levande legend.... i sin lilla vita stråhatt kommer han in på scenen och gör "sin grej" i två timmar, pratar inte med publiken... sen är det slut. Pris: 600:- Är jag gooo, eller?


Återkommer med någon form av refektion kring "Bob goes Scandinavium"


En vurmare kommer glidande i buss...från Linköping kliver han på och sliter skinnsäten genom Sverige på tvären tillsammans med andra Bob-män...för det är mest män...tror jag - som går på Dylankonserter. Prof Coma födde Dylan in i min kropp en sen kväll i juni 1978...vi var på fest och Coma hade repat in Mikael Wiehes "Sakta lägger båten ut från land" (eg It's all over now, Baby Blue från det superba Subterranean Homesick Blues-albumet)...och det var en Dylantolkning... Jaha... sommaren därpå överfölls jag av "Live at Budokan" med en lilaröd afroBob som gjorde vresiga tolkningar av sina egna alster... och sen använde vi introt till Mr Tambourine Man och teleterrade en ilsken kock på Resturang Terrassen i en tidig söndag på jakt efter starköl.

Men jag kom aldrig iväg till de där konserterna på 90-talet... men då stod Bob oftast i munkjacka och visade ryggen mot publiken. En spelning på Roskilde 2001 gick fel... jag hade festivalångest och lämnade ett dygn i förtid.... hem med tåg... På Sne'spår...för mycket för fort... men ikväll skall det bli av... och det funkade hyfsat i Globen nu i veckan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine