söndag, juni 08, 2008

Vissa gör sig bäst i tryckt form

Tror jag tillhör dem. D v s om du inte träffat mig IRL - så kommer mina eventuella positiva drag och de bilder som du kan ha gjort av mig sjukna undan och du kommer upptäcka att jag är en ganska tystlåten och overbal (nä, inte überball - non-verbal, då) mänska som mest vill sitta tyst och glo. På mingelpartyn får jag eksem och stryker runt väggarna - för jag vill komma till skott. Att bara umgås och finnas i samma rum med mänskor som jag inte känner ger mig obehag...
Va, va ... skall ingen förse mig med information? Är det inget jag kan göra? Finns det nån övning här? Vad väntar vi på? Det är så olikt mig, som ofta får på huden av bl a Prof Coma för att jag är så mild i sinnet.

Tänkte vidare och fann att så är det nog med de flesta. Jag har en bild - frammeckat av media eller annat - men var finns mänskan bakom? Finns det någon bakom? Är det genuint? Är det bara bra spelat?

Då gjorde jag en lista över hur det kan bli om jag skulle leda en UGL:kurs (t ex) och få dit deltagare som gruppdynamiskt skulle utveckla sig en vecka...

Det blev så här:

Mänskor som bara kan överraska positivt vid en IRL-encounter

Fadde
Linda Skugge
Alex Schulman
Mikael Persbrandt
Torsten Flinck
Ulf Lundell
Linda Rosing
Jan Malmsjö
Janne Josefsson
Tito Beltran

Mänskor som kan göra mig besviken vid en IRL-encounter

Alla bloggare, som har bloggar som jag gillar (ni vet vilka ni är…)
Marcus Birro
Filip & Fredrik
Robert Gustavsson
Henrik Schyffert
Johan Glans
Peter Apelgren
Claes Månsson

Mänskor som jag redan provtryckt och har någon sorts "egenfacit" på

Magnus Härenstam
Lasse Kronér
Orup
Infrastrukturministern
Peter Birro
Oldsberg

Vad skall jag sortera det här under? Detta måste vara en av mina värre bloggposter...

Nemo - *smiskar sig själv med en kanotpaddel*



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine