torsdag, juni 05, 2008

Att fucka upp en kundrelation...


Jag sände iväg ett sånt där förnumstigt stiff-upper-lipp-mail. Ett sånt där mail som skall få mottagaren på Phonehouse att tänka;

”Jaha… nu är det en sån där jävligt gnällig teknikingenjör igen. Har säkert mobilen i ett litet sneställt läderfodral i byxlinningen, rutig skjorta, halvbyxor och dåligt sexliv. Cyklar alltid till jobbet och har en röd hjälm, bara för att vara lite småhipp"

Nåväl - mitt liv är inte så surt, men när min "vill-ha" del av hjärnan går igång, då kan jag bli svår. Efter n tung upplevelse måndag eftermiddag knackade jag iväg följande:

support@phonehouse.se


För fwd:a till den/de det berör inom Phonehouse (om nån bryr sig)

Att det skall vara så lätt att bli av med kunder.

När trovärdigheten bara blåses bort...sådär.

Fick en stor annonsbilaga från Phonehouse som blåser upp Sony Ericsson C902 som
"otroligt erbjudande sid 6". bläddrar upp, men fattar inte vad det "otroliga erbjudandet" består av.
Detta är en telefon som jag länge sett framemot - och blev glad då jag såg möjligheten att få tag på en INNAN jag lämnar landet för att göra några mätningar...

Letar vidare -
Facit:
På nätet - finns ej i lager.
I butiker i Göteborg: "Finns ej - kommer kanske någon gång i nästa vecka..."

Det här är inte stabilt. Det här är inte trovärdigt. Det här är inte
en butikskedja jag vill ha något att skaffa med alls längre.

Samtidigt är jag nyfiken...hur, vem och framförallt varför gör ni så här?

Och - om det är leveranrser som blivit lovade ER - men inte hållits - så var tydliga med det.
I butik, på nätet m m
Eller tryck inte upp erbjudanden innan grejerna ligger i egen lagerhylla.

Med hopp om bättring


Nemo - ful när jag gråter



Återstår att se om någon backslicknisse med färglad firmaslips i polyester hör av sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine