lördag, november 25, 2006

Den lille snyltaren...

En av mina trätobröder... en lika eller värre "Grumpy old man" än vad jag själv kan prestera i mina värsta självömkansstunder då jag förbannar livets alla jävligheter och penetrerar ett i-landsproblem till molekylärbiologi är som en togen läsare redan förståå Prof. Coma.

Detta mjälla ämne har nu gått in i en infam kamp angående mitt Plasma-TV köp. Ett grundläggande feltänk som min antagonist har är att han inte når min ömma punkt... utan anklagar mig med sina egna tillkortakommanden - att ligga sanhället till last och snylta på skattemedel... se här bara (sägs med Janne Josefssonsk ton)

Mail fr Prof Coma
Var gör du nu av din stora 32" som företaget köpte? Är den ens avskriven.

En skattebetalare


Jag svarar;
Det skulle du allt bra gärna vilja veta... och så noterar jag att du inte är förtrogen med bokföring.

Avskrivning kommer endast i fråga för varor som kostar mer än 5.000:-

Men... jo...här finns den: (länk till Blocket)


Prof Coma svarar sålunda:
Skarpt det där med avskrivningen. Synd att jag slängde mig med nåt jag trodde jag kunde. Men ditt brott är större. Du förtjänar gelt på realkapital som nu helt subventionerats av oss andra skattebetalare.

Jag lackar in när priset för motsvarande pjäs gått under 7 lock och någon av mina andra apparater lagt av. Då köper jag för skattade pengar.

Sov gott framför plasman.

"vi som vinner på jobbpengen"

Jag försöker mannen i fråga att gå ner i spagat och tecknar ner;

...kan meddela att Elgiganten säljer stereovideos nu... billigt... mycket billigt. Har du tur kan du dessutom komma över en något använd moviebox på annonstorget i Corren....för att inte tala om den hype det innebär att skutta runt i motionsspåret med en knallgul Walkman med metallbandsomkopplare.

"Right here...right now"


Så här kan vi kärleksfullt hålla på att gnabbas... och så glömmer vi bort att den gasdämpade stolen som Prof Coma sitter på, luften i tjänsterummet (i den mån han nånsin är där) han andas, doktoranderna som han Caliguliserar och lönen han lyfter varje månad rakt igenom är nedsänkt i ett skattefinansierat vegeterande paradis för de introvera konstnärerna... men det är klart... de måste också finnas plats för dessa i vårt samhälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine