måndag, februari 23, 2009

Stress i press

I pristävlingen "Den som har mest kortisol i kroppen när hon dör vinner" är det just nu jämt mellan två kvinnor som är mycket lika men ändå olika. Lika - för att de är ungefär lika mediala. Olika - eftersom de enligt egen uppfattning lever väldigt olika sorts liv.

För mig är det snudd på obegripligt att ens komma på tanken om att jämföra högst egenupplevd stress. Eftersom vi är olika, så stressas vi olika mycket av olika faktorer.

Att dessutom (som Linda) klara ut hur andra borde leva sina liv för att förstå vad stress är verkar inte helt genomtänkt. Eller så är det det. För att öka sin mediala potential.

Läs mer: här och här samt här

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Läs mina följande 7 inlägg. De kommer bli intressanta. Jag lovar. Och mitt nya projekt "the Critics" kommer i allra högsta grad vara verkligt.

    Och uppbyggligt, och positivt det kan jag lova.

    Så fort barnen lagt sig ska jag formulera det inlägg som jag gått och fnulat på hela dagen.

    /Klaus

    SvaraRadera
  2. Ja, Klaus - det kommer jag att göra - så får vi se om min tankekedja brister och tar en ny riktning.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine