lördag, augusti 09, 2008

Bloggnonsens...

Jag vet. Min blogg har de senaste dagarna och i viss mån - månaderna - varit fyllda av klipp från Youtube.

Skribentkrampen lägger sig som stor fet ångestvåffla över pannbenet och framkallar skitnödig kramp åt alla håll.

Jag får infall hela tiden, men det rinner av. Så blir det tomt. Behovet att prestera rinner undan. Jag vill nog hellre bli underhållen än producera.

Det går ut över min gamle trätoboder. Mannen i sandaler och konfektion från Dressman. Coma.

Jag har vairt envetet stygg med honom inför WoW. Vi skall ju dit idag.

Så här har det sett ut;

Serg Lillen!

Ni anmodas komma iförd kakiuniform, ventilgummi och blås-ställ. Marschkängor med stålhätta och ynf-attityd är också bra. (Detta skrev jag då SMHI hade lovat att vädergudarna skulle göra sitt bästa för att göra Slottskogen till ett vattenpalats utan kakel)


Coma svarar; Det finns inget dåligt väder.

Det fortsätter;

Så här har jag planlagt lördagen (vem har kontrollbehov??)

15.00 The Bug - Linné (jag kanske tjuvstartar...lite, kanske)


18.00 Silverbullit - Linné

19.00 Lil'Kim - Azalea

19.45 Fleet Foxes - Linné

21.30 Booka Shade - Linné

22.15 Nisse Shakey - Flamingo

Synpunkter? Lämnas före 13:00


Coma svarar;

Låter bra! Var får vi in maten? Var lämnar jag mina få grejor?

Kan packa lätt, så att ja inte behöver gå hem till dig?

Var kan jag dricka sprit?

Läsk-Bertil


Replik;

Nä, nä, nä...inga sånna grejjer... jag KANSKE går på The Bug (elektrisk dancehallreagge) - men i så fall möter jag upp vid pass 16:00 i Landala.
Där får du lämna av dig, klä om (stuva iordning liten festivalrygga m m.) DU monterar in dig och dricker upp min sprit. Vi avgår från min bostad - skyndsamt. Eller så har jag fixat en fett/proteinmiddag i huset.

Vi skall äta kött. Riktigt kött...eller nåt.
Sen, Läsk-Bertil, så finns det även spritbarer på området.
Jag föreslår att du dricker Jack Daniels på bussen/tåget ner till gbg. Det verkar ha en lugnande inverkan på dig.

Du behöver heller inte sätta dig ner i min soffa, häkta på bluetoothsetet och ringa hustrun för att meddela att du är framme. (Ritualbrott?) Kanske ett högljutt samtal från 10:ans spårvagn kan duga. Vi sparar på det sättet tid. Tidsbesparande är också att du gärna kan supa i din resande ensamhet. Så att utifrån kommande betraktare kan tänka;
"Stackars man... där sitter han och stärker sig. I stråhatt och rutig skjorta...och så har han sånna där sandaler också..."

Nåväl. Du gör ju som du vill ända. Jag tror att vi kan få en bra övning i fältmässighet under lördag kväll. Det gäller att vara på tå. Vidsynt och lyhörd. Gilla läget, helt enkelt. Det blir inte bättre än vad man gör det till. Vi har mobiler. Vi har samband. Vi är hela och rena. Vi gillar inte Håkan Hellström.
Det kan bara bli bra.

FA/Kn Nemo - övningsledare



Som ni förstår så ligger min o Comas umgängesnivå kvar på pubertetsmossenivå....

Det kan bli en bra dag ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine