onsdag, september 19, 2007

The Bourne Ultimatum

Matt Damon..lite helylle...lite the guy next door... likeable på nåt vis.
Ohhhh...nooo. Paul Greengrass har efter The Bourne Supremacy skruvat bollen ett snäpp till.



Detta är en film som tog mig rent fysiskt. Se den helst i VIP-salongen på Bergakungens sal. Det är som att gå på ett träningspass. 30 minuter in i filmen insåg jag att jag satt och flåsade. Min puls var på snitt 110...det är mäktigt genom att bara sitta still. Några snabba repliker i ett tjänsterum - och... here we go.

Ingen film som dröjer sig kvar med nåt tungt budskap mer än att "det är dumt att vara ond", men skickligt hanterad filmunderhållning.

En absolute biofilm...inget att sitta och häcka med i soffan därhemma alltså... Gå omedelbart och se...

Jag ger The Bourne Ultimatum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine