söndag, juni 10, 2007

Buddha Bar IX

Hett som i "Fönster mot gården" och vid datorn före 8 en söndagsmorgon. Så är det ... S sover och barnen också. Det måste vara Pitta-mannen i mig. Enligt Auyrvedaprinciperna
och den kartläggning som jag själv har gjort är jag Pitta...och skall då fungera bäst 6-10 på förmiddagen samt 18-22 på kvällen. Mycket talar för att det är så. Nedanstående test graderas från 0 till 4. Tror mig klocka in på 3-4 i samtliga items. Det finns liknande för de andra två, Vata och Kapha, men när jag skall vikta dem tänker jag bara ; stressad näbbmus (Vata) och Prof. Coma (Kapha)

Typiskt för Pitta:

Benstomme: medium
Arbetar: effektivt, noggrant
Mental funktion: skarpt intellekt, beslutar mig lätt
Nya idéer: tar till mig, men granskar kritiskt
Humör: temperamentsfull
Stressreaktion: fort irriterad, arg, kritisk
Hud: mjuk/smidig, ev fräknar
Sömn: 7-8 tim välgörande
Hunger/matsmältning: stark, "måste" ha mat
Avföring: minst 1-2 ggr/dag, snarare lös än hård
Ekonomi: spenderar på kvalitet, mat och dryck

Firar min kartläggning med lite klämmigt up-tempogojs från senaste Buddha Bar-skivan....

Inga kommentarer: