onsdag, oktober 11, 2006

Om jag var Fredrik...

...då skulle jag kalla in mina nya påtänkta ministrar...speciellt Cicci och Maria..på mitt tjänsterum innan regeringsbildningen.

Där skulle jag ha en lång moralisk utläggning kring etik. Om vådan av girighet m m

Efter denna ekvillibrering i dygder, med mig själv som ett lagom ödmjukt exempel på ofelbarhet, skulle var och en på nåt sorts frimurarmanér bli invigda i regeringsklubben. ( knäböj, munkkåpor, bart arsle, platta basebollträn m m kommer upp i mitt fantasisynfält)

Den som sedan dristat sig till att undanhållit moraliskt tvivelaktigt beteende (typ inte betalt TV-licensen) skulle givetvis avpolleteras till en förvaltningstjänst i ett mörkt hörn eller få göra samhällstjänst inom äldrevården

När de gäller det aktuella fallet med Cissi och hennes TV-avgift skulle det givetvis frontats INNAN utnämningen till minister... men... nu när skadan är skedd - ta bladet från munnen och säg vad du verkligen tänker;

"Åh...nu börjar The Office!"

"TV-licens är skit! Jag har i ren protest mot förmyndarmentalitet och annat gett blanka fan i att betala under lång tid. Det skulle jag fortsatt med. Jag inser dock att min position som minister kräver att jag rättar in mig i ledet... men jag gör det i protest och kommer under min tid som minister verka för en avreglering och skrotning av TV-avgiften."

Talskrivare... kan det vara en ny karriär?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine