torsdag, juni 15, 2006

Nemo - nu högmodig finansexpert

Igår satt jag och ondgjorde mig, grinade när jag sket och var så där ekonomiskt missmodig som bara en girigbuk kan vara...

Nu drabbas jag av finansiellt högmod och expertfrossa då jag ser att mina nyförvärv sticker iväg som SCUD-missiler på börshimlen.... få se hur länge det håller i sig.

Har Iaf fått mig att inse att jag nu skall köpa stor fet golvspegel... någon som har/vet/eller har nys om (vi talar förgylld i måtten B c:a 120 x H 200-250)



Börsen visar styrka
BÖRSEN: Börsuppgången höll i sig under förmiddagen. Även i övriga Europa steg kurserna i den inledande handeln efter uppgångarna i New York på onsdagen. Vinnare är Ericsson och Boliden. Telia Sonera var förmiddagens förlorare.

2 kommentarer:

  1. Oh... äntligen lite glada nyheter. Jag har ignorerat allt vad börs heter de sista veckorna.

    SvaraRadera
  2. Jag blev förvånad över att ha en namne i Gbg. Sedan 2001 har jag siten nemo.nu med krönikor reportage i Gbg mm med kapten Nemo som huvudperson. Du hade tydligen inte kollat upp detta och det var inte bra. Sökningar på min adress (text via Google) träffar din sidas "Nemo - nu högmodig..." etc. Det bästa är om du byter namn. Vänd på ordet och kalla dig Omen i stället förslagsvis.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine