söndag, december 10, 2006

Beslut i stort... BIS

Denna rubrik minner om min tid i det meleantäära systäämet... BIS...beslut i stort.

Efter en o annan process har jag alltmer kommit att gå ifrån det...Beslut i stort.

Ett beslut i stort kan låta så här... (med civila termer o ändamål)

"Jag avser att under det kommande halvåret förbättra o utveckla min fysiska spänst, skaffa flera vänner och resa något mera..."

Härvid skall:
- Kroppsvikten minska med 5 kg
- Mina interaktioner i föreningslivet öka samt
- Ett besök i Linköping genomföras"

Sådärja... fan vad tråkigt... sitta ner och bestämma sig för vad i stort jag kommer att ha för mig under 2007.... lite mer laid back, please...

Så här istället: Jag hoppas att min förnöjsamhet i livet bibehålls under det kommande året. För att den skall vara på nuvarande nivå och helst utvecklas verkar det som om följande aktiviteter är bra för mig;

Spela musik... att spela musik är "a spiritual guideance trough life"

Åka till baravara... sällan har jag mått så bra som efter en kurs/vistelse där.

Gå på fler självhjälpsmöten...andlig utveckling på ett livets universitet - gött!

Jobba mindre... tre-fyra månaders total overksamhet ger tid över för att tänka, skriva, läsa och bara finnas till

Rörelse o meditation... om min kropp antar ett midjemått på över 94 cm, och min syreupptagning gör att jag inte dammar runt ett Gbg-varv på styvt 1:50 känns livet mindre lätt att leva. Jag mår sällan så bra som när kroppen är i balans. 75-77 kg Nemo är vad som passar i livet.

Skriva en bok med självbiografiskt anslag... kan det bli av 2007...

Även om bara någon av de uppräknade aktiviteterna kommer att genomföras är det bra för mig och därmed de människor som jag står närmast.

Saker jag bör undvika;

Stress....ilska...girighet...materiella ha-begär....flyktbeteenden i konfliktsituationer


När det gäller bloggen har jag landat i att skriva när jag känner för det....det kan bli dagsvis...ibland...eller någon gång i månaden.

Nu...müslitillverkning och därefter bio - "Little miss sunshine"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine