onsdag, april 13, 2011

Dag 07 – en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

Det här är svårt.. men kärleken i livet - S - när hon och jag hade vår första IRL-kontakt  kom hon farande i alldeles för hög hastighet  in en silvrig Hyundai Accent nerför gatan uppe i Landala.

Jag stod och väntade med en azalea i knapphålet och skulle bekvämt lotsa in S på Pasta Etc
för en första middag tillsammans.

Istället höll jag på att bli nerskvätt av snömodd när den där bilen kom rasande nerför gatan. Det gick så fort att jag endast skymtade ett vackert blont hårsvall och tonerna av en bilstereo som krämade på så stänkskärmarna vibrerade och skrällde


Det var givetvis inte det som var det speciella tillfället - utan mer kvällen, fortsättningen. Men Anastacia kommer alltid vara med i sinnet då jag tänker på första gången vi sågs.

2 kommentarer:

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine