fredag, juni 11, 2010

Jag ville ju bara softa...


Bild: Ernst Billgren

Avlyssnade C-H Svanbergs tankar för ett drygt halvår sen;

-Alltså. Det här med telecom är ju fett råddigt. Cred har jag så det räcker, men VD:a och gå omkring och möta pressen hela tiden...nja.

Dessutom har jag gott med deg på banklönekontot nu. Faktiskt... jag skulle kunna sluta jobba helat och änfa leva mycket gott på att bara köpa o sälja värdepapper tills jag stupar.

Men... vänta. Telefon.

Jaha... jasså? BP säger du? Jaha - vad skall jag göra då?

Mmmm....mmm... stort hörnrum? Utsikt över Hyde Park? Ingen media? Alllt flyter på?
Du - det är taget.

- Fan, så soft. Bara laja runt i styrelserum och se lite avmätt bred ut för många mille per år... det är väl inget lurt med det här?

Nutid:

- Iiiiiiiihhhhh. Iiiiiiihhh. Iiiiiihhh. Obama. Inte det också. Shit, shit, dubbelshit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine