måndag, maj 26, 2008

Chilirec

Det är inte ofta jag förbluffas av Intö'rnätt. Men för någon vecka sedan blev jag gripen, förvånad, nyfiken och febrigt ivrig över en Intö'rnättsajt jag hörde om - på TV. Värstnytt, dessutom.

Det där triggar en IT-messerschmitt. Jag etiketterar mig gärna som sådan. Hr Fet, Bred och Dryg gör entré lite var som...på jobbet kan jag ställa mig och ap-glo och peta naglarna i en dörröppning åt något data-mongo som sitter på sin Kinnarpstol och kvider; "Lägg till skrivare... vadå' lägg till skrivare... det går ju inte..." Då flinar jag jag lite brett och känner mig som en bensindoftande clown i månsken som gör ett litet besök och ställer allt till rätta genom att klicka, dra och scrolla. "Hur fan gjordedudet? - He-he..." säger jag och smackar lite überlägset och hastar iväg med en kaffemugg... känner mig bara liiite ond, men mest är det ett sätt att tillgodose mina matadorbehov (visa hur tapper o duktig jag är med min cape och mitt svärd...)



Jo - sajten, då. Chlilirec is the shit. Efter en vecka med konto har jag nu över 300 000 låtar och kan lätt forma mina egna virtuella C-60 blandband. Och - det här är det bästa. Låtarna är nedladdningsbara till min egen hårddisk så jag kan föra över till Ipod och sånt jox. Olagligt? Nope. Jag spelar in radio och använder för privat bruk. Bara det att chiliplayer gör inspelningsjobbet åt mig och lagrar allt på någon server...långt där ute. Smutt som rabarberkaka på försommaren...

Hake? Ibland kommer lite jabba-jabba med, typ "RixFM - just nu... för du behöver - när du behöver det..." eller nåt annat jingletugg - men de flesta stationer som spelas in är påfallande ofta befriade från hurtigt flåstrams, framfiset av en människa som mentalt laddat upp tomteskur i hela systemet och sedan bara pratar....pratar....pratar....pratar

Jag ger Chilirec en fem feta clownfiskar



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine