lördag, mars 10, 2007

Gammal är äldst..

Tidens tand tär hårt på ungdomslystern. Min patinerade energi som inte längre håller för flipper-tempo gjorde sig synnerligen påminnt då jag slog upp GP igår och läste ett repotage om att Stockholms krogar ev skulle hålla öppet dygnet runt.

I anslutning till detta hade en GP-reporter på stan' vart ute och gjort research om hur det skulle se ut i Gbg om ett liknade Proschäckt genomfördes.



Som du ser här ovan;
Jennie Jademyr, 18, Göteborg svarar: - De kan ha öppet till klockan fem eller sex. Klockan tre är värdelöst. Då har man inte kommit igång.

Hallå - eller?
Den verbala käftsmällen fick mig att förstå att mina sunda vanor numera kanske är betingade av ålder och inte av min vilja av att leva sunt och "Fånga dagen" genom att vara klar i tvättstugan kl 9 på morgonen, ha vart på ett möte, tränat på gymet och käkat lunch före kl 12 - en lördag. Bara att ens tänka tanken på att känna att jag "inte kommit igång" kl 3 på natten gör mig yr och illamående... idag skulle det nog inte funka - ens på kemisk väg.

Andres Lokko - som jag tidigare ansett snudd på autistiskt popstörd - åtminstone i rollen som kritiker o recencent - levererar till slut en krönika som jag faktiskt förstår. Sen må han gå omkring och modsa i Camden och vägra körkort eller vad han nu gör...Jo, för jag har oxå lyssnat på Tracey Thorn och EBTG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine