lördag, december 09, 2006

Statusjakt

Var inne och bläddrade i pappersversionen av Aftonbladet - en tidning som jag aldrig köper... men snor åt mig då det skall ridas X2000...som igår.

Såg att det görs listor på nästan allt... och hur viktigt status är...och om jag bryr mig... mja, lite fåfänga piggar upp. Jag har oxå en underförstådd beef med mannen i rondellhundsriket på Östgötaslätten...typ Dramaten - Beckman.

Så får du hög status

1. Var allmänbildad. (Jeopardy äger... Nemo 1 - Coma 0)
2. Var en engagerad och duktig förälder.
3. Skaffa en egen ihoparbetad förmögenhet.
4. Var duktig på ditt arbete.
5. Behärska många språk.
6. Ha möjlighet att vara ledig hela sommaren. (Coma leder)
7. Lägg tid och pengar på att hjälpa behövande människor.
8. Ha många vänner. (Både Nemo o Coma behöver gå på kurs...)
9. Bo i en stor villa/lägenhet.
10. Ha en helt egen stil. (Coma skall bort från Dressman)

Ganska jämt m a o

Detta ger låg status

1. Att ha en 15 år yngre fru eller man.
2. Att äga en äkta pälskappa eller rock.
3. Att ha barnflicka eller städhjälp och betala svart.
4. Att vara singel med intensivt kärleksliv.
5. Att ha gått på friskola.
6. Känna Horace Engdahl.
7. Ha gått på privatskola.
8. Att känna finansfamiljen Wallenberg.
9. Känna statsministern.
10. Att vara duktig på poker.

Det ser ut som om Coma kan tagga ner flera av sina ambitioner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine