tisdag, januari 02, 2007

Nytt år - kunde börjat värre

Satt för några dagar sen och hade värsta ambitionen - jag skulle knacka ner mina memoarer, blanda fiction o fakta och röra om och göra upp med mina kvavarande demoner - dra ut dom i dagsljuset till allmän beskådan... "Idol 2007 - under skinnet" ...eller nåt.

Så verkar det nu icke bli... Bloggmelassen har infunnit sig och jag kommer fram till april ha fokus på andlighet och rörelse. Det innebär att mindre av mina ilskna utbrott, mindre av mitt förment blaserade tyckande och svullna löften om att tillhandahålla livsvisom och sanningar kommer att läggas i publicistiskt formalin.

Nu lovar jag ingenting... mer än att jag skall ta mig förbi Hr Sturmark på Bloggtoppen...

Någon dag kanske jag knäpper på commentsfältet för att se vad som händer... eller inte.

Jag hade oxå en idé om att ta AA:s dagliga reflektioner... och göra en egen... så här, va;

Är nykterhet allt vi kan vänta oss av ett andligt uppvaknande ? Nej, nykterheten är bara början. (SOM BILL SER DET, sid 8.)

Ett andligt uppvaknande? När jag först hörde talas om detta förstod jag ingenting. Jag har nu förstått att nykterhet inte handlar om att vara kemiskt ren från alkohol - det är bara en grundförutsättning. Den andliga delen är själva poängen och vinsten. Genom andligt uppvaknande och utveckling befrias jag från tvånget att dricka.
Får se om jag återkommer med flera inpass avdet här slaget... lite oklart om jag har några copyrights som fäktas mot mig i det här stycket. Har svårt att se det... Den kurvia texten är källhänvisad - och refletionen är helt och hållet min egen... då kör vi, va?
CU - om en vecka... om nu ambitionen håller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine